17 jan. 2010

STRESSIGT MED FILMFESTIVAL !

Vår käre Kalle skyndar
så väldeliga fort
och hinner aldrig lyssna
eller sitta
eller prata
med mig och dig
om mig och dig
om oss och dom
om liv och död
om kärlek och om sorg
om ditt och datt
och si och så.
Så Kalle skyndar snabbt
till Bio Capitol
till Filmen med stort F
som Recencenten med stort R
har sagt
att alla måste se.
Den filmen handlar
om det enkla
det lilla speciella
om liv och död
om kärlek och om sorg
om ditt och datt
och si och så.
Så Kalle skyndar fort
till Filmen med stort F
den där
om Livet med stort L
och glömmer
att det faktist finns
en bit av Livet
mitt ibland oss
där bakom stress-ridån
nånstans
där du och jag
vi längtar och väntar på Kalle
för att få prata
om dig och mig
om oss och dom
om liv och död
om kärlek och om sorg
om ditt och datt
och si och så.

copyright Leif Södergren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar